Chef Debuut

Een sociaal platform waar talentontwikkeling en verbinding tussen jongeren onderling maar ook met (buurt)bewoners en bedrijven/instellingen centraal staat.

Jongeren gingen samen tijdens een inspirerende en leerzame Talent Oriëntatie Training op zoek naar hun talenten en kwaliteiten. De focus lag hierbij vooral op zijn/haar sterke en positieve vaardigheden en kwaliteiten.

Wat hebben ze geleerd? Samenwerken in een groep, ontwikkelen en gebruiken van hun creativiteit, weerbaarheid en ondernemerschap zijn enkele onderwerpen die in de training naar voren kwamen. Daarna hebben zij henzelf gepresenteerd en matches gemaakt, waarbij de gasten met hen mee dachten!

Ook deden de jongeren een snuffelstage binnen de horeca als hulpkok en/of gastvrouw/heer. De jongeren van omgeving konden zich voor dit project gratis aanmelden een meedoen.

“Het brengt meer positiviteit in je leven! Je leert jezelf ontdekken.”

Er zijn al velen jongeren aan voorgegaan en ze zijn allemaal enthousiast! Bas: "Ik had nooit gedacht dat ik voor een groep durfde te presenteren en het heeft me zeker geholpen bij m'n sollicitatie waardoor ik nu een baan heb!" Souraya: “Het brengt meer positiviteit in je leven! Je leert jezelf ontdekken.” Fkadu: “Ik ben er opener door geworden en durf nu de mensen goed aan te kijken.”

Wegens het grote succes van Chef Debuut van de afgelopen jaren is er weer besloten om het project te verlengen! De groepsgrootte is minimaal 4 en maximaal 10 jongeren. Na succesvolle deelname ontvangt de jongere een certificaat!

Op 25 mei 2023 gaan we weer van start met een nieuw project van 6 bijeenkomsten. De menu’s zijn nog onbekend, maar laat u verrassen. U bent weer welkom vanaf 17.30 uur en rond 18.45 uur nemen we weer afscheid van u. Wilt u uiterlijk maandag middag 12.00 uur laten weten of u komt en wat uw eetwensen zijn: wel/geen vlees, wel/geen vis. Het evenement vindt plaats in buurtcentrum De Til, Leidseplein 36 rood in Haarlem, op de volgende data: donderdag 25 mei, donderdag 1 juni, donderdag 8 juni, donderdag 15 juni, donderdag 29 juni en donderdag 6 juli.

Wat levert het jou op? Een ‘Talent Oriëntatie Training’, waarna je jezelf kunt presenteren, kooklessen en gastronomie, nieuwe Haarlemse contacten en nieuwe kansen. En na een succesvolle afronding een certificaat en bewijs van deelname.

Meer weten?

Frank Wolff, Projectleider, 06 1323 7520/06 4194 5852