Home > Young4Society

Young4Society

Hoe geweldig en belangrijk is het dat jongeren een steentje bij willen dragen in deze maatschappij? Dat gebeurt met Young4Society, een nieuw traject dat binnen Stichting Drop-Inn is ontwikkeld.

Initiatiefnemer Imad Lotfi (16) kent Drop-Inn al vanaf het project ‘Het Jongeren Atelier’ en kwam erachter dat hij graag weer iets wil doen voor de stichting.

We hebben zijn voorstel omarmd en samen hebben we een jongeren-participatieraad op te starten. Vanuit de stichting worden hij en andere jongeren uit Amsterdam-West nu ondersteund en begeleid bij het uitvoeren van hun ideeën tot participatie en tot het opzetten van een concreet plan om de raad uit te voeren.

4 en 5 mei

Als pilot heeft ‘Young4Society’ in samenwerking met het 4 en 5 mei comité uit De Baarsjes actief meegeholpen bij het realiseren van de dodenherdenking op het Columbusplein en de rondwandeling in de Baarsjes op 5 mei. Dit jaar stond 4 en 5 mei in het teken ‘Vrouwen in het verzet’ met Jacoba van Tongeren als inspiratiebron.

Donderdag 4 mei hield Young4Society een toespraak op het Columbusplein in Amsterdam met daarin een samengesteld gedicht van dichteres Najiba Abdellaoui, rapper Ismo en zinnen van Imad Lotfi (16) en Issrae Boakir (16).

Zij hebben het prachtig voorgedragen namens de jongeren uit de buurt:

Meer informatie?

Wil je meer weten over ‘Young4Society’, of ben je zelf een jongere uit Amsterdam West en voel je je geïnspireerd?! Neem dan contact op met: thera@stichtingdropinn.nl.