Home > projecten > You Can Do It!

“You Can Do it”

Van maart tot en met juli 2012 hebben de jongeren van de Postjesbuurt leuke activiteiten voor de buurt bedacht en eens in de 2 weken uitgevoerd.
Wat hebben ze allemaal gedaan? Een aantal voorbeelden:

21 april:
Fietsenstallingen geschilderd op het Surinameplein samen met kunstenares Barbara Rink;
Een smaak worskhop gekregen van Esther Boukema die een eigen bedrijfje heeft in de buurt: De smaak te pakken;
2 mei:
Een high tea georganiseerd voor de buurt;
15 juni:
Een Kika sponsorloop gedaan. De jongeren hebben 1907 euro’s opgehaald!

Kinderen van You Can Do It! uit de Postjesbuurt gaan zich inzetten voor

het goede doel: KiKa. You Can Do It! is een project van de Stichting Drop-Inn voor kinderen uit de Baarsjes van 8-t/m 14 Deze kinderen zetten zich in voor hun buurt en buurtbewoners of voor een maatschappelijk doel. Deze weken houden zij zich bezig met het goede doel: KiKa (Kinderen Kankervrij).

KiKa zet zich in voor kinderen die besmet zijn geraakt met de ziekte kanker. De onderzoeken zijn nu zo ver dat 75% van de kinderen genezen kunnen worden! Dat is heel mooi, maar nog steeds overlijdt 25% van de kinderen en elk kind dat overlijdt aan deze nare ziekte is teveel! Er is hard geld nodig voor meer onderzoeken en betere apparatuur.
De kinderen van You Can Do It! (8-15 jaar) gaan hiervoor op 15 juni van 16.00-18.00u rondjes lopen om het huizenblok: Corantijnstraat, Curacaostraat, Postjeskade en de van Walbeeckstraat. Dat is een groot rondje, ongeveer wel 1 km! Op deze manier willen ze hun bijdrage leveren en natuurlijk een zo groot mogelijk bedrag ophalen! Zij zoeken volwassenen om hen te sponsoren voor een bepaald bedrag per rondje. Wilt u ze steunen voor dit goede doel?! Kom dan langs op 15 juni om 15.30u en kies een kind dat u wilt sponsoren. Het zou ook goed kunnen zijn dat een kind bij u langs komt een dezer dagen om uw steun te vragen.
Ook zijn we nog op zoek naar vrijwilligers om de actie op deze dag feestelijk te ondersteunen! We denken bijvoorbeeld aan helpen bij limonade schenken, ze bijstaan tijdens de route op een vaste plek, stempelen bij einde rondje of enige andere support op welke manier dan ook is van harte welkom om deze actie tot een succes te maken!

Wilt u hieraan uw bijdrage leveren, stuurt u dan aub een mail naar info@stichtingdropinn.nl met daarin uw aanbod wat u zou willen doen.

Heeft u een kind tussen de 8 en 15 jaar en willen ze ook meedoen met de sponsorloop? Dat kan natuurlijk! Stuurt u dan een email naar het bovenstaande emailadres met de naam en leeftijd van uw kind, dan krijgt u een sponsorformulier met uitleg toegestuurd.

Bij voorbaat hartelijk dank!

U kunt onze actie terugvinden op de website van KiKa www.kika.nl en op onze eigen facebook pagina: www.facebook.com/stichtingdropinn