Home > projecten > Jongeren aan de slag in The Green Team

The Green Team is een project van Stichting Drop-Inn en bedoeld voor jongeren zonder startkwalificatie tussen de 14 en 25 jaar. Weet je niet of je de juiste studie of scholing hebt gekozen? Heb je geen werk en weet je niet wat en hoe je aan de slag kunt gaan? Dan ben je bij ons aan het goede adres!

The Green Team

Het project The Green Team is een project voor jongeren die niet zo goed weten wat ze willen op het gebied van scholing en werk, daardoor hun motivatie verliezen en thuis komen te zitten. Binnen dit project bieden wij hen de Talent Oriëntatie Training aan, waarbij ze achter verborgen talenten komen en ze de gelegenheid krijgen over zichzelf na te denken samen met andere jongeren. Daarnaast bieden we ze de mogelijkheid een snuffelstage te volgen.

Ons doel is de jongeren verder te helpen op weg naar school, een stage of (vrijwilligers)werk. Op 20 maart 2017 zijn we van start gegaan met het trainen van 8 jongeren in Haarlem. Maandag 15 mei presenteren zij zich voor elkaar en genodigden in de zaken die ze geleerd en ontdekt hebben.

Daarnaast zijn de jongeren op 1 mei gestart met een stage, waarbij ze konden kiezen uit 2 opties in Haarlem:

1. Bloembakken en een picknicktafel maken voor een hofje in de Burgwalbuurt.
  2. Helpen / Begeleiden van ouderen bij het project ‘De Zintuigentuin’ van stichting Zaaigoed

Na een succesvolle start van dit project, zijn we nu met een tweede groep jongeren aan de slag. We draaien op volle toeren met statushouders en Nederlandse jongeren.

Bekijk ook de foto’s onderaan de pagina.

Training voor jongeren

Samen met andere jongeren krijg je (gratis!) een training van 6 middagen. Samen en met hulp van trainers doe je leuke oefeningen waardoor je leert wat jouw mogelijkheden zijn. Omdat je hier ook andere jongeren ontmoet die in eenzelfde soort situatie zitten, zal je waarschijnlijk veel herkennen.

Snuffelstage

Na de training krijg je een snuffelstage aangeboden: moestuinbakken maken, bankjes maken voor de buurt of samen met anderen een activiteit bedenken voor ouderen. Zo help jij buurtbewoners en maak je buurt gezellig.

Na de snuffelstage kijken we samen hoe je verder kunt op het gebied van school of werk.

The Green Team in het nieuws

Onlangs verscheen er een artikel over The Green Team in de Haarlemmer. Dat is opgepikt door de Gemeente Haarlem en online gezet. Lees het nu.

Ook iets voor jou?

Lijkt het je wat om samen met andere jongeren aan de slag te gaan?  Of wil je eerst wat meer weten over dit project? Dan kun je terecht bij Thera Smitt. Zij vertelt je er alles over. Telefoon: 06-13237520 of e-mail: thera@stichtingdropinn.nl.

Jongerenorganisatie STAD Haarlem was onder de indruk van de Talent Orientatie Training van The Green Team en toont daar een video impressie van.

Oranje Fonds

The Green Team wordt mede mogelijk gemaakt door het Oranje Fonds.

The Green Team in beeld