Home > Het Jongeren Atelier III

Het Jongeren Atelier III is gestart op 1 april 2014

1.Muziekproductie voor en met buurtbewoners

Jongeren hebben, onder begeleiding van professional Michael Reiziger, op straat interactieve workshops gegeven in surinaamse ritmes met trommels en andere ritme-instrumenten.
Met als hoogtepunt: twee muzikale middagen in Huis van de Wijk De Havelaar, 1 met ouderen uit De Klinker en 1 bij De Suikertantes voor kleine kinderen. Ook was er een dansoptreden van Continental Riddem.

2. Een Dans en Zang productie voor ouderen in de Klinker

Jongeren hebben, onder begeleiding van Mathilda Jonker, voor ouderen in De Klinker een zang-dans en vioolmiddag voorbereid en uitgevoerd. De ouderen gaven aan dat ze erg erg blij mee waren, daar ze weinig contact hebben met jongeren uit de buurt.

3. Kerst markt “Glow in the Dark”

In de gezellige ruimte van De Creatieve Garage, Bellamystraat 91, zijn we aan de slag gegaan met ‘Glow in the Dark’; een project waarbij jongeren een Kerstmarkt organiseren voor het goede doel.

De keuze is deze keer gevallen op stichting ‘Het Vergeten Kind’. Deze stichting zet zich in voor kinderen in opvanglocaties. Vergeten kinderen die mishandeld, getraumatiseerd, verwaarloosd en verstoten zijn en opgroeien op een plek met minimale speelmogelijkheden.  Onder  leiding van professional Tanja Henn hebben de jongeren van Het Jongeren Atelier met fluoriserende verf de mooiste creaties gemaakt. Ook hebben ze hun creativiteit laten gelden in het maken van sieraden en kerstversieringen.

Alle gemaakte spulletjes zijn verkocht op de twee dagen durende Kerstmarkt.

Supergoed gedaan en hartelijk dank namens de stichting Het Vergeten Kind!!

4. Wereldculturen

Jongeren van Het Jongeren Atelier Amsterdam Oud West hebben buurtbewoners geintervieuwd en zijn op zoek gegaan naar de overeenkomsten in de verschillende culturen. Waarom juist de overeenkomsten? Omdat we altijd denken dat we veel verschillen van elkaar. Daardoor ontstaan er soms ruzies en zelfs oorlogen!
Onder leiding van Lennah Koster en in opdracht van Stichting Drop-Inn is deze film gemaakt.

De film ‘Wereldculturen’ gemaakt door jongeren van Het Jongeren Atelier, die op zoek gaan naar de overeenkomsten binnen bepaalde culturen.