Home > Chef Debuut

Chef Debuut in Buurtcentrum De Til Leidsebuurt Haarlem 2022

Jongere tijdens Chef Debuut Haarlem aan het koken

Chef Debuut is een project voor jongeren (15-25 jaar) met een behoefte aan talentontwikkeling en verbinding.

Een sociaal platform waar talentontwikkeling en verbinding tussen jongeren onderling maar ook met (buurt)bewoners en bedrijven/instellingen centraal staat.

Doe je mee?

Jij gaat samen tijdens een inspirerende en leerzame Talent Oriëntatie Training op zoek naar jouw talenten en kwaliteiten. De focus ligt vooral op jouw sterke en positieve vaardigheden en kwaliteiten.

Wat ga je leren? Samenwerken in een groep, ontwikkelen en gebruiken van je creativiteit, weerbaarheid en ondernemerschap zijn enkele onderwerpen die in de training naar voren komen. Daarna vind jij het geen punt om jezelf te presenteren en matches te maken. De gasten denken met jou mee!

Ook doe je een snuffelstage binnen de horeca als hulpkok en/of gastvrouw/heer.

INTERESSANT? Ben jij tussen de 15 en 25 jaar, woon je in Haarlem of omgeving en ben je op zoek naar boven genoemde uitdagingen? Meld je dan aan voor (gratis) deelname!

Op 31 maart 2022 gaan we weer van start met een nieuw project van 7 bijeenkomsten (7/14/21 & 28 april en 12 & 19 mei), één keer in de week telkens op de donderdagmiddag en -avond (tussen 15.00-19.00 uur). De groepsgrootte is minimaal 4 en maximaal 10 jongeren. Na succesvolle deelname ontvang jij een certificaat!

Er zijn al vele jongeren jou voorgegaan en ze zijn allemaal enthousiast:

Bas: “Ik had nooit gedacht dat ik voor een groep durfde te presenteren en het heeft me zeker geholpen bij m’n sollicitatie waardoor ik nu een baan heb!

Souraya: “Het brengt meer positiviteit in je leven! Je leert jezelf ontdekken.

Fkadu: “Ik ben er opener door geworden en durf nu de mensen goed aan te kijken.”

Hoe ziet de donderdagmiddag er uit bij Chef Debuut?

◾15.00-16.30 uur Talent Oriëntatie Training: leer jezelf beter kennen en ontdek jouw talenten en kwaliteiten. Jij staat centraal: Waar ben je goed in? Waar word jij blij van? Wat past bij jou? Tevens leer je samen te werken in een groep.
◾16.30-17.30 uur: Koken onder leiding van een kok en het restaurant inrichten voor Chef Debuut.
◾17.30-19.00 uur: De gasten die zijn binnengekomen, ga je bedienen. Vervolgens eet je samen met de gasten. Tot slot: Afrekenen met de gasten en gezamenlijk opruimen van het eetgedeelte en de keuken.

Chef Debuut:

Wanneer: 7 donderdagen van 15.00-19.00 uur (behalve tijdens schoolvakanties).

Waar: Buurtcentrum De Til, Leidseplein 36, Haarlem.

Wat levert het jou op? Een ‘Talent Oriëntatie Training’, waarna je jezelf kunt presenteren, kooklessen en gastronomie, nieuwe Haarlemse contacten en nieuwe kansen. En na een succesvolle afronding een certificaat!

Meer weten?

Frank Wolff, Projectleider, 06 1323 7520/06 4194 5852

frank@stichtingdropinn.nl

Het project Chef Debuut wordt mogelijk gemaakt door VSBFonds, Kansfonds, Stichting Hulpactie Haarlem, Gemeente Haarlem en Stichting Gereformeerd of Burgerweeshuis te Haarlem.

Jongeren worden begeleid tijdens het koken bij Chef Debuut in Haarlem
Kokop en Selina koken Marrokkaanse couscous tijdens Chef Debuut